Patchnotes 25 Feb. STABLE LIVE 0.54

Die Patchnotes sind nun Online, genauso wie die STABLE Server, wo der Patch mittlerweile aufgespielt wurde.
Patchnotes für v0.54.126645

New items

:
– Improvised suppressor.
– Water Pouch.
– Bone Hook.
– Bone Arrow.
– Pile of bones.
– Carrier plate with attachable holster and pouches.
– Blood bag now gives and takes twice as much blood.
– FN Trombone.
– New animals.
– V3S Cargo version.

New mechanics:

– You can craft improvised suppressor using water bottle and duct tape.
– You can craft bone hook out of pile of bones.
– You can craft bone arrow out of pile of bones and improvised arrow.
– Weight added to all items and clothes.
– Caliber of ammo affect suppressor degradation.
– Horticulture – Potato plant and its growing process.
– You can dismantle the FN Trombone.
– Continuous consumption and item use prototype.
– Items now shows only rough estimates about its weight and volume of containment.
– Cooking mechanics changes.
– Fireplace mechanics changes.
– Fluid mechanic tweaks.
– Blood mechanic tweaks.
– Weapon degradation.
– Suppressor degradation.

New animations + audio:

– Placeholder SFX for improvised suppressor (standard suppressor SFX).

Reworked locations:

– Devil’s castle.
– Pik Kozlova.
– Black & Willow Lakes.
– Bor village.
– Quarry near Solnichny.

Map:

– All old rocks models have been removed and replaced with new ones.

Programming:

– New spawn tags added to all buildings.
– Degradation values set for pistols, rifles and silencers.
– Blood regeneration nerfed.

Fixed:

– Pouches for vest is now displayed properly in hands.
– Suppressor position on Longhorn while reloading.
– Message when loading ruined ammo.
– Spliting stone using pickaxe will give you smaller stone with correct damage state.
– You can no longer use mace for cutting raincoats into armbands.
– Mace can no longer be used for skinning.
– Force feeding guts text.
– Thermal mechanic fixes.
– Server stability fixes.
– Performance fixes (server).
– Bullet penetration fix.

Known issues:

– Animals spin in one place.
– Animals die randomly.
– Animal navigation.
– Animal animations are playing at a wrong resolution.
– You can drive v3s while knocked out.
– Only 1 person can get on back cargo of v3s.
– Random desync.
– Random client crashes.
– Random server crashes.

H1Z1 Let´s Play

Wenn ihr lust habt, schaut doch mal bei meinem H1Z1 Let´s Play vorbei! :)

Update 18.02.2015 (Statusreport 17.02)

Die Entwickler von DayZ haben wieder einen neuen Statusreport für die kommenden Änderungen veröffentlicht.
Dieses Mal steht ein Ausblick auf die für Patch 0.54 geplanten Neuerungen im Fokus, aber auch erste Details zu den Updates auf die Versionen 0.55 und 0.56 gibt es.

Es soll bald ein neuer Truck eingeführt werden, mit dem man viele Spieler transportieren kann, um schneller mit einer großen Truppe von A nach B kommt.
DayZ neue Transporter
Zudem kommt nun auch die neue KI für Tiere – angefangen bei den Hirschen.

Mit Patch 0.55 soll ein neues Physiksystem in das Spiel implementiert, das sich auf die Interaktion von statischen und dynamischen Objekten auswirkt. Für die Version 0.56 sind neue Animationen geplant.

Hier noch die Standupnotes

Animation:

• Trumpet reloading animation
• Salute + Sitting Gestures
• Zombie attack animations
• Analysis of transition to new system for players / A.I.
• MoCap Session

Design:

• Manual transmission
• Advanced crafting
• Fireplace polishing
• Gas cooker refactoring
• Controls and interactions
• Diseases transfer
• New script language
• Central economy
• Configs and scripts for new items

Programming:

• Inventory refactorization
• Loot distribution per buildings
• Zombie/Animal AI
• Character controller (animations & physics)
• Vehicles – Manual transmission and bugfixing
• Crash fixes
• Security Bugfixes

Update 12.02.2015 (Statusreport 0.54)

Seit gestern gibt es den Statusreport vom DayZ Entwicklerteam der sich viel auf den Patch 0.54 bezieht.
DayZ SchweinHuhn DayZElch DayZ
Wie auch schon im Patch 0.53, wird es weiterhin vermehrt auf Cheater abgesehen.
Es wird von einer Zusammenarbeit mit dem Valve-Anti-Cheat-System (VAC) gesprochen.

Derzeit wird auch an einer neuen KI (Künstlichen Intelligent) für Zombies und Tiere gearbeitet.
Im Zuge davon wird auch am Stealth-Gameplay gearbeitet. Das heißt dass man ungesehen an manchen Zombies vorbei schleichen kann, ohne dass der Zombie aggro wird.

Zudem ein neues Rendersystem, das alle DirectX-Versionen unterstützt. Auch ein neues Sound-System soll integriert werden.

Sonst wird es ein paar Änderungen an Animationen und dem Loot-System gegeben.

Patch 0.54

Hier folgt ein Ausblick auf den nächsten Patch für DayZ mit der Versionsnummer 0.54.
Dieser Artikel wird ständig geupdated, wenn neue Informationen vorhanden sind.


Categories: Allgemein, News, Patch

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